Praktický návod od nášho člena RUŽIČKA AND PARTNERS, ako efektívne vypĺňať dotazníky a byť o krok pred konkurenciou
Ak ste sa ešte nestretli so žiadosťou vašich obchodných partnerov na poskytnutie informácií o dlhodobej udržateľnosti vášho podnikania, určite sa tak čoskoro stane. Stále viac podnikateľov, a to nielen z radov veľkých korporácií, dnes kladie dôraz na udržateľnosť a spoločenskú zodpovednosť. Pokiaľ sami vynakladajú prostriedky a energiu na zlepšenia v oblasti ESG a implementujú rozsiahle stratégie a projekty, je len logické, že na spoluprácu si budú vyberať obchodných partnerov, ktorí k tejto problematike tiež pristupujú proaktívne.
ESG sa uplatňuje naprieč dodávateľsko-odberateľským reťazcom a ESG skóre odberateľa ovplyvňujú nielen jeho vlastné aktivity, ale aj jeho dodávatelia. Spolupráca s dodávateľmi, ktorí k tejto oblasti pristupujú laxne a dopady ich podnikania na prostredie ich nezaujímajú, sa teda rozhodne nevyplatí. Ako na tom dodávateľ je, sa zisťuje prostredníctvom ESG dotazníka.
Vyplnenie ESG dotazníka by nemalo byť len rutinným splnením formálnej požiadavky. Je to zároveň aj skvelá príležitosť ako demonštrovať, že vaša firma je pripravená na výzvy 21. storočia. Tento proces môže byť pre mnohé podniky výzvou, no zároveň aj spôsobom, ako si získať dôveru partnerov a posilniť svoju reputáciu.
Ako pristupovať k ESG dotazníkom, aby ste splnili očakávania svojich obchodných partnerov a kvalifikovali sa ako dodávateľ, s ktorým sa oplatí spolupracovať?
- ESG ako kľúčová priorita, nie byrokratická prekážka
Mnohí podnikatelia vnímajú ESG dotazníky ako administratívnu záťaž. V skutočnosti však ide o nástroj, ktorý vašim partnerom ukáže, ako vaša firma pristupuje k environmentálnym otázkam, pracovným podmienkam a starostlivosti o zamestnancov, férovosti a etike podnikania a riadeniu rizík. Namiesto toho, aby ste ich vnímali len ako otravnú povinnosť, berte ich ako marketingový nástroj a príležitosť odprezentovať vašu firmu v tom najlepšom svetle.
Practical instructions from our member RUŽIČKA AND PARTNERS on how to effectively complete EGS questionnaires
If you haven’t yet encountered a request from your business partners for information about the long-term sustainability of your business, you will soon. More and more entrepreneurs, and not just large corporations, are now emphasizing sustainability and social responsibility. If they themselves are investing resources and energy in ESG improvements and implementing large-scale strategies and projects, it is only logical that they will choose business partners who are also proactive in this area.
ESG is applied across the supply chain and a customer’s ESG score is influenced not only by their own activities but also by their suppliers. It is therefore not worth working with suppliers who are lax in this area and do not care about the environmental impacts of their business. The supplier’s performance is determined through an ESG questionnaire.
Completing an ESG questionnaire should not just be a routine formality. It is also a great opportunity to demonstrate that your company is ready for the challenges of the 21st century. This process can be a challenge for many companies, but it is also a way to gain the trust of partners and strengthen your reputation.
How to approach ESG questionnaires to meet the expectations of your business partners and qualify as a supplier worth working with?
1. ESG as a key priority, not a bureaucratic obstacle
Many entrepreneurs view ESG questionnaires as an administrative burden. In fact, they are a tool that will show your partners how your company approaches environmental issues, working conditions and employee care, fairness and business ethics, and risk management. Instead of seeing them as just an annoying obligation, see them as a marketing tool and an opportunity to present your company in the best light.
…
Praktický tip: Skôr ako začnete s dotazníkom, vyberte jeden alebo viacero konkrétnych príkladov z praxe, ktoré ilustrujú váš zodpovedný prístup. Napríklad úsporu energie, podporu lokálnej komunity alebo zavedenie etických postupov v podnikaní. Tieto konkrétne príklady použite na zvýraznenie svojho záväzku k dlhodobej udržateľnosti. Pomôže vám to odpovedať sebavedomejšie a lepšie komunikovať vaše hodnoty a prístup.
…
Practical tip: Before you start the questionnaire, choose one or more concrete examples from your own experience that illustrate your responsible approach. For example, saving energy, supporting your local community, or implementing ethical business practices. Use these concrete examples to highlight your commitment to long-term sustainability. This will help you answer more confidently and better communicate your values and approach.
Naďa Roštek
Partnerka / Advokátka | Partner / Attorney
RUŽIČKA AND PARTNERS
…
2. Odpovedajte čestne, ale strategicky
ESG je nástroj pre budovanie reputácie a dôvery. Ak vaša firma ešte len začína s implementáciou ESG princípov, nemusíte mať všetky odpovede „dokonalé“. Ak nemáte konkrétne dáta, napríklad o uhlíkovej stope, uveďte, že pracujete na ich zbere a analyzujete možnosti na zlepšenie. Partneri často ocenia úprimnosť a jasný záväzok konať.
3. Myslite dopredu: ESG ako investícia do budúcnosti
Vyplnenie ESG dotazníka je len prvým krokom. Skutočný úspech prichádza, keď sa ESG princípy stanú prirodzenou súčasťou vášho podnikania. Svet smeruje k prísnejším reguláciám a vyšším požiadavkám na udržateľnosť. Firmy, ktoré začnú dnes, získajú náskok a pripravia sa na výzvy budúcnosti.
Zvážte preto vypracovanie ESG stratégie, ktorá bude reflektovať vaše hodnoty a obchodné ciele a tiež vaše záväzky v oblasti ESG do budúcnosti. Môžete tak predísť tomu, že každá nová požiadavka od partnerov vás zastihne nepripravených.
S komplexne spracovanou ESG agendou dokážete nielen splniť požiadavky obchodných partnerov, ale budete pripravení efektívne reagovať aj na nové legislatívne výzvy. Priebežná evidencia ESG aktivít a kvalitná správa o udržateľnosti vám uľahčí odpovede v dotazníkoch, šetrí čas aj zdroje a pomôže vám získať konkurenčnú výhodu na trhu.
Správa o udržateľnosti navyše umožní prehľadne a pútavo prezentovať vaše ESG aktivity a výsledky – od environmentálnych opatrení až po zlepšenia v oblasti riadenia, a to v súlade s legislatívou. Keď ju máte pripravenú, máte k dispozícii aj väčšinu údajov na ďalšie použitie, čo zjednodušuje administratívu, šetrí čas a urýchľuje komunikáciu s partnermi.
2. Answer honestly but strategically
ESG is a tool for building reputation and trust. If your company is just starting to implement ESG principles, you don’t need to have all the answers “perfect.” If you don’t have specific data, such as your carbon footprint, state that you are working to collect it and analyze opportunities for improvement. Partners often appreciate honesty and a clear commitment to action.
3. Think ahead: ESG as an investment in the future
Completing the ESG questionnaire is just the first step. Real success comes when ESG principles become a natural part of your business. The world is moving towards stricter regulations and higher sustainability requirements. Companies that start today will gain a head start and prepare for the challenges of the future.
Consider developing an ESG strategy that reflects your values and business goals, as well as your ESG commitments for the future, to avoid being caught off guard by any new demands from your partners.
With a comprehensive ESG agenda, you will not only be able to meet the requirements of your business partners, but you will also be prepared to respond effectively to new legislative challenges. Continuous recording of ESG activities and a high-quality sustainability report will make it easier for you to answer questionnaires, save time and resources, and help you gain a competitive advantage in the market.
In addition, a sustainability report will allow you to clearly and attractively present your ESG activities and results – from environmental measures to management improvements, in accordance with legislation. Once you have it ready, you also have most of the data available for further use, which simplifies administration, saves time and speeds up communication with partners.
Advokátska kancelária RUŽIČKA AND PARTNERS poskytuje firmám v oblasti ESG komplexnú odbornú podporu multidisciplinárneho tímu pod vedením Nade Roštek.
RUŽIČKA AND PARTNERS Law Firm offers comprehensive professional support in the field of ESG through a multidisciplinary team led by Nada Roštek.